PERSBERICHT: BookSpecials wint verkiezing PwC voor beste startende sociale onderneming

MatthieuNieuwsLeave a Comment

BookSpecials, dat de nieuwe aanbiedingsite voor reizen met rolstoel wil worden, heeft de PwC Social Impact Lab prijs gewonnen. Jaarlijks kiest een vakjury de drie meest veelbelovende startende sociale ondernemingen in Nederland. Na een eerste selectie uit meer dan 100 startende ondernemingen kwam BookSpecials met nog vijf andere bedrijven in de finale. Afgelopen vrijdag 5 juni 2015 koos de jury BookSpecials tot één van de drie winnaars.

BookSpecials is een platform waar reislustige rolstoelers hun ervaringen delen en aanbiedingen rechtstreeks kunnen boeken. Matthieu Kleppe, oprichter, licht toe: “Als rolstoelgebruikers met familie of vrienden op stap willen, zien ze vaak niet door het enorme uitzoekwerk heen. Dit houdt hen vaak nog steeds thuis. Daarnaast is het aanbod vaak weinig inspirerend en zijn er vrijwel geen aanbiedingen te vinden. Omdat er in Nederland alleen al 250.000 rolstoelgebruikers zijn, is het eigenlijk een behoorlijk groot commercieel gat. Daar willen we met BookSpecials op inspelen.”

Jury voorzitter en lid Raad van Bestuur, Ad van Gils, prees de passie van Matthieu Kleppe en zijn ambitie om de reiswereld op te schudden en ‘rolstoel-inclusief’ te maken. “Daar is zeker behoefte aan en PwC helpt daarin graag mee.”

Naast BookSpecials, werden ook GEEF Café en &Thijs als winnaars door de jury verkozen.

### EINDE PERSBERICHT

DOWNLOAD HIER DE PERSKIT

Wie schrijft er nog meer over dit onderwerp?

Over PwC Social Impact Lab

Het Social Impact Lab is een landelijke openbare challenge voor startende social enterprises in Nederland. Om het sociaal ondernemerschap in ons land te versterken, helpt PwC start-ups met een maatschappelijk doel met het maken van de volgende stap en het vergroten van hun maatschappelijke impact.

In 2015 hebben zich meer dan 100 social enterprises ingeschreven. Na een beoordelingsronde van de factsheets in april, gingen er 30 ondernemingen door naar de volgende ronde. Een ervaren beoordelingscommissie heeft de ingezonden businessplannen in detail beoordeeld en is tot een shortlist gekomen van zes businessplannen die zijn beoordeeld op de finale op 5 juni 2015.

Rens de Jong, presentator van BNR nieuwsradio, was dagvoorzitter tijdens het evenement. Een vakjury onder leiding van Ad van Gils (lid raad van bestuur PwC) koos uiteindelijk de drie winnaars. Ook ervaringsdeskundige Eva Gouwens van Tony’s Chocolonely was jurylid.
Lees meer op: www.pwc.nl/nl/social-impact-lab/index.jhtml

Over BookSpecials

BookSpecials wil inspireren en verleiden om met een rolstoel op stap te gaan. BookSpecials verzamelt reiservaringen van rolstoelgebruikers. Deze worden verpakt in kant-en-klare pakketjes die verkocht worden aan andere rolstoelgebruikers, hun familie en vrienden.
BookSpecials heeft de ambitie om wereldwijd marktleider te worden op de reismarkt voor rolstoelgebruikers. Hierbij wil BookSpecials aan te tonen dat rolstoelgebruikers, hun familie en vrienden een commercieel aantrekkelijke doelgroep zijn zodat HoReCa en reisorganisaties ook op deze doelgroep gaan inspelen.
BookSpecials is gestart per 1 april 2015.

BookSpecials
Johan Huizingalaan 763a
1066 VH Amsterdam
www.bookspecials.nl

Over Matthieu Kleppe

Na zijn studie International Business Administration aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, begon Matthieu zijn carrière bij NPM Capital. Hier investeerde hij onder andere in Bol.com en Independer.nl. Vervolgens werkte hij 3 jaar bij The Boston Consulting Group. Na een jaar (op vrijwillige basis) advies te hebben gegeven aan medische projecten in Mexico, Indonesië en India, besloot hij zich te richten op sociaal ondernemerschap.

Deel via